Badanie UX było częścią redesignu serwisu i zostało zaplanowane we współpracy z projektantem pracującym nad makietami nowej wersji strony.
W pierwszym etapie prac zaprojektowałem i przeprowadziłem badanie jakościowe ówczesnej wersji serwisu Europodróże. Osobno testowane były strona mobilna i desktopowa. Oprócz zidentyfikowania problemów związanych z użytecznością, badanie pozwoliło stworzyć obraz różnych grup użytkowników kupujących bilety przez Internet. Pytania dotyczące alternatywnych rozwiązań, z których korzystali badani, pozwoliły odkryć szanse na zyskanie przewag konkurencyjnych.
Wyniki pierwszej części badania zostały uwzględnione podczas tworzenia makiet i prototypów nowej strony. Kluczowym elementem procesu badawczego były częste konsultacje z projektantką. W trakcie tworzenia prototypów dbałem o ich zgodność z potrzebami użytkowników oraz scenariuszem kolejnych sesji badawczych. Testy użyteczności przeprowadzone na prototypach, potwierdziły słuszność wprowadzanych zmian oraz wskazały obszary, gdzie potrzebne były dalsze poprawki.
Dane pochodzące z analityki wykazały, że kluczowe wskaźniki na stronie, w tym współczynnik powracających użytkowników, uległy poprawie.
Tagi: aplikacja, testy użyteczności, wywiady IDI, analityka, badanie makiet, poprawa konwersji
Projekt powstał we współpracy z agencją mohi.to.
Butikowe studio badawcze z Wrocławia stawiające na indywidualne podejście do klienta i jego projektów. W kreatywny sposób łączymy liczne techniki badań i wiedzę dotyczącą różnych obszarów.
Testy użyteczności i inne badania UX w elastycznych planach współpracy.
r.kosiol@shmerydiscovery.pl
@2025 Warszawa