Projekt, którego głównym celem było stworzenie nowego e-commercu marki, miał też fazę badań UX. Rekrutacja uczestników badania została przeprowadzona przy pomocy płatnych ogłoszeń na portalach społecznościowych oraz screenera. Wybrałem osoby, które ostatnio kupowały lustro z możliwością wyboru opcji dodatkowych, takich, jak rodzaj podświetlenia, sposób ogrzewania, czy specjalna tafla. Projektując badanie, postanowiłem wykorzystać w nim zarówno istniejącą stronę firmy, jak i stworzone przez projektanta makiety oraz prototypy. W ten sposób, testując z założenia ograniczone pod względem funkcjonalnym i wizualnym prototypy, udało się dosyć dokładnie odwzorować doświadczenie, które mają użytkownicy na w pełni działającej stronie.
Wyzwaniem badania było zebranie insightów wskazujących na potrzeby użytkownika na poszczególnych etapach customer journey mapy. Kluczowe były informacje, które pomogły usprawnić filtrowanie produktów na etapie przeglądania szerokiej oferty produktowej oraz przyczyniły się do zbudowania zaawansowanego konfiguratora produktu.
Tagi: e-commerce, testy użyteczności, wywiady IDI, badanie makiet, konfigurator produktu.
Projekt powstał we współpracy z agencją mohi.to.
Butikowe studio badawcze z Wrocławia stawiające na indywidualne podejście do klienta i jego projektów. W kreatywny sposób łączymy liczne techniki badań i wiedzę dotyczącą różnych obszarów.
Testy użyteczności i inne badania UX w elastycznych planach współpracy.
r.kosiol@shmerydiscovery.pl
@2025 Warszawa